Učenje zasnovano na poslovnim problemima radi akademske izvrsnosti iz geoinformatike – GEOBIZ
GEOBIZ je projekat Evropske Unije koji je finansiran u okviru programa Erazmus+ ključne aktivnosti 2 (KA2) a okuplja 23 univerzitetska i poslovna partnera iz Bosne i Hercegovine, Kosova*, Moldavije, Crne Gore, Albanije, Belgije, Hrvatske, Nemačke i Srbije. Projekat je pokrenut 15.novembra 2019. i biće realizovan tokom 36 meseci.
Erazmus+ program
Erazmus+ je program Evropske unije za podršku obrazovanju, mladima i sportu. Ukupna sredstva namenjena programu u iznosu 14.7 milijardi evra će pružiti mogućnost za preko 4 miliona Evropljana da studiraju, usavršavaju se i stiču iskustvo u inostranstvu. Cilj programa Erazmus+ je da doprinese strategiji Evropa 2020 za rast, radna mesta, socijalnu jednakost i inkluziju, kao i ciljevima ER2020 strateškog okvira EU za obrazovanje i usavršavanje. Erasmus + takođe ima za cilj da promoviše održivi razvoj svojih partnera u oblasti visokog obrazovanja i da doprinese postizanju ciljeva EU strategije za mlade.
Ciljevi projekta
Glavni cilj projekta GEOBIZ je jačanje kapaciteta akademskih institucija da bolje odgovore na potrebe razvoja geoinformatičke industrije u uključenim partnerskim zemljama fokusirajući se na sledeće aspekte:
• uspostavljanje novih i inovativnih oblika saradnje između poslovnih i akademskih ustanova, radi podrške interakciji u procesima izvođenja nastave, transfera i usvajanja znanja u oblasti geoinformatike,
• uspostavljanje poslovno-akademske platforme koja podržava izvrsnost u geoinformatici,
• razvoj inovativnih programa za obuku nastavnog osoblja, praktičnih metodologija u izvođenju nastave i usvajanju znanja i sadržaja kurseva geoinformatike zasnovanih na tehnologiji, uzimajući u obzir zahteve kompanija u oblasti geoinformatike i
• primena najsavremenijih tehnika u procesu tranfera znanja, tehnološki usmerenih kurseva geoinformatike.
GEOBIZ očekivani rezultati
Aktivnosti planirane na projektu i očekivani rezultati za ciljne grupe su:
• Studenti visokoobrazovnih ustanova – sprovodiće se savremeni i na stvarnim poslovno zasnovanim problemima dizajnirani kursevi geoinformatike,
• Nastavno osoblje u visokoobrazovnim ustanovama – više od 50 nastavnika proći će naprednu obuku i edukaciju u u specifičnim temama geoinformatike. Kupljena oprema će omogućiti nastavnom osoblju da održe dizajnirane kurseve,
• Visokoobrazovne ustanove koje pružaju geoinformatičke (i srodne) studijske programe – ojačaće svoje unutrašnje kapacitete i povećati atraktivnost za upis budućih studenata zainteresovanih za geoinformatiku i srodne studijske programe,
• Kompanije koje posluju u oblasti geoinformatike – unaprediće saradnju sa akademskim sektorom i uticati na dizajn nastavnog programa i kurikuluma visokoobrazovnih institucija
• Geoinformatičari i srodne profesije – dvosmerna komunikacija, podržana od strane vladinih i javnih institucija i agencija podstaći će rast geoinformatike i srodnih sektora,
• Državni organi, javna uprava i agencije – omogućiće isporuku geoinformatičkih proizvoda i usluga većeg kaviliteta.
GEOBIZ koordinator:
• Univerzitet u Zagrebu
GEOBIZ projektni partneri:
• Katolički univerzitet u Luvenu
• Univerzitet u Splitu
• Univerzitet primenjenih nauka u Bohumu
• Univerzitet u Beogradu
• Univerzitet u Novom Sadu
• Gilab, Beograd
• Politehnički univerzitet u Tirani
• Univerzitet u Tirani
• Land & Co, Tirana
• Univerzitet u Banjoj Luci
• Univerzitet u Sarajevu
• Gaus,Tuzla
• Univerzitet u Prištini “Hasan Prishtina”
• Univerzitet za biznis i tehnologiju na Kosovu*
• Tehnički univerzitet u Moldaviji
• Univerzitet u Tiraspolu
• Univerzitet u Crnoj Gori
Pridruženi partneri:
• Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne odnose Federacije Bosne i Hercegovine
• Uprava za nekretnine Crne Gore
• Agencija za zemljište i katastar Republike Moldavije
• Državna uprava za geoprostorne informacije Albanije
• Agencija za katastar, Kosovo*
Više o projektu možete saznati na projektnom sajtu http://geobiz.eu/, kao i na sledećem linku.
Podrška Evropske komisije izradi ove publikacije ne predstavlja i odobravanje njenog sadržaja, koji odražava samo lične stavove autora, i Komisija ne može biti smatrana odgovornom za bilo kakvu moguću upotrebu informacija sadržanih u ovoj publikaciji.
Uz podršku Erasmus+ programa EU.